nieuws

Geen prijsverhogingen voor remote dienstverlening bij Bijzen&Dekker

We hebben allemaal te maken met prijsverhogingen, dit als gevolg van oplopende (inkoop-)kosten. Ook bij ons zijn de inkoopkosten gestegen, staat de verwarming een graadje lager en ervaren we de gevolgen van de energiecrisis. Toch zullen we onze tarieven voor remote ondersteuning gelijk houden. Voor jou, onze klant, wordt remote ondersteuning van Bijzen&Dekker dus niet duurder.

Waarom we onze remote tarieven niet willen verhogen?

Bedrijven in het MKB gaan het zwaar krijgen. Of je nu in de logistiek, productie of dienstverlening zit, het wordt geen ‘warme’ winter. De ontmoedigende headlines in het AD, Het Financieele Dagblad en MKB-Nederland vliegen je om de oren.

Jolijn van der Plas, Operationeel directeur van Bijzen&Dekker ziet de gevolgen dagelijks bij haar klanten: “Neem bijvoorbeeld de detailhandel. Zij hebben op dit moment te maken met dagprijzen die soms wel verdubbelen binnen 24 uur. Ter illustratie: we hadden besloten nieuwe beveiligingscamera’s te bestellen. De camera’s hadden twee weken levertijd en we betaalden direct bij de bestelling. Na twee weken werd ik gebeld door de verkoper: de camera’s waren per stuk 30% duurder geworden sinds de dag van aankoop. Hij kon ze gewoonweg niet meer aan ons verkopen voor de eerder genoemde prijs omdat hij anders geen marge zou overhouden. Het geeft precies weer waar veel van onze klanten tegenaan lopen: ze lopen risico op minder of zelfs geen marge.”

Tegen welke prijs kan ik mijn producten inkopen?

Dat is de vraag die veel ondernemers zichzelf nu dagelijks stellen. En daarnaast: wat is de levertijd van mijn producten of grondstoffen? Niet alleen in de detailhandel is dit een herkenbaar probleem. Ook in de productie lopen steeds meer ondernemers vast. Lange levertijden, dure inkoopprijzen, machines die veel stroom of gas verbruiken, het maakt ondernemen nog onzekerder dan het al was. Daarom willen wij niet óók nog eens onze prijzen voor remote dienstverlening verhogen. Omdat het voor jou al lastig genoeg is (en wordt) om als ondernemer het hoofd boven water te houden. En vooral omdat juist onze diensten jou kunnen helpen in deze tijd.

Betrouwbare informatie kan je bedrijf redden

Dat is nogal een bold statement, maar 100% waar. Wanneer je iedere dag met prijswijzigingen te maken hebt, is het ontzettend belangrijk dat je nieuwe wijzigingen meteen weet. Én dat deze prijzen meteen geüpdatet worden in jouw eigen verkoopkanalen. Zo voorkom je dat je producten aan het verkopen bent onder de kostprijs. Daarnaast kun je beter je voorraden reguleren en afstemmen op de behoefte in de markt. Je kunt weer op de juiste manier omgaan met order- en levertijden omdat je meer inzicht hebt in de prijzen en levertijden van leveranciers.

Automatisering verduurzamen met meer signaleringen

Hoe dan? Nou, wij hebben verschillende manieren (of systemen) waarmee we jouw ERP zaken kunnen koppelen. Zo kunnen we de vraag van de klant, het aanbod en de prijzen van de leverancier aan elkaar verbinden. Waar nodig zorgen we voor signalen in jouw systeem. Krijg een alert als een product wordt verkocht wat inmiddels duurder geworden is bij de leverancier. Of wanneer je op het punt staat een order te leveren en er een factuur binnenkomt van de leverancier met een hogere prijs. Hierdoor krijg je de kans om op tijd te anticiperen. Met al deze gekoppelde en betrouwbare informatie behalen we betere resultaten voor jouw onderneming. En ja, dat kan in tijden als deze hét verschil maken.

Betrouwbare data helpt je direct om minder kosten te maken

Alles wat we nu doen zorgt ervoor dat je een toekomstbestendige en verduurzaamde onderneming ontwikkelt. Om het maar even simpel te zeggen: data is je vriend. Want die data is er al. Je hoeft er ‘alleen maar’ voor te zorgen dat hier de juiste koppeling tussen wordt gemaakt. In een data warehouse (mocht je in beelden denken, zie maar een huis vol met informatie voor je) verzamelen we alle informatie van jouw bedrijf én die van je leveranciers. We checken prijswijzigingen en je krijgt een alert wanneer er een grens wordt overschreden. We kunnen zelfs een koppeling maken met je webshop, zodat de actuele prijs of levertijd direct wordt aangepast. Dat hoef jij niet meer te doen. Misschien overbodig om te zeggen: maar dat scheelt tijd. Geen excel-bestanden meer checken of non-stop je gegevens handmatig bijwerken, wat zeer foutgevoelig kan zijn. Of je nu een webshop bezit, een magazijn of fabriek. Betrouwbare data helpt je direct om minder kosten te maken.

Ben je door dit artikel benieuwd geworden of je jouw onderneming ook toekomstbestendig kunt automatiseren en verduurzamen? Bel ons dan even. Vragen kost niks. In ieder geval, niet bij Bijzen&Dekker.

Blijf altijd op de hoogte! Volg ons op LinkedIn voor actuele software meldingen en updates